Sommarfräsch

.. Vet du inte vad du ska göra på kvällar när solen gått i moln och allt börjar bli tråkigt och trist.? Du tittar dig i spegeln och tänker vad ska jag hitta på. Ja varför inte göra det mysigt för dig och din kropp och göra ett skönt mini-hemma-spa?

Som kan besto av 
  • Ansiktsmask med gurkor på ögonen

  • Hårinpackning

  • En härlig sommar kräm

Här kommer några härliga beauty tips!


Ansiktsmask

Det finns en mängd ansiktsmasker överallt i nästan alla butiker olika sorter hela tiden. Men en sort jag har fastnat på är Chocolate Mud Mask som du hittar här

KICKS Chocolate Mud Mask

En härlig djuprengörande känsla. Som öppnar porerna som gör det så mycket enklare att klämma finnar/pormaskar

Finns att köpa på Kicks
Beskrivning:
Djuprengörande och återfuktande chokladmask för alla hudtyper. Fylld med naturliga ingredienser såsom kakao- och sheasmör samt mineraler från Döda Havet. Reducerar pormaskar och orenehter i hyn samt återfuktar.

Användning:
Applicera på rengjort ansikte och hals, undvik ögon och läppar. Låt verka i 10-15 minuter och skölj med ljummet vatten. Använd 1 gång per vecka.

Man behöver inte använda de 1 gång i veckan. För det gör knappast jag någon gång i månaden kanske, knappt det!

Det finns en massa sorter så klicka dig in på Kicks och sök efter detta märke, för alla ansiktsmasker där ifrån är riktigt bra tycker jag!



Detta kanske inte har något med spa att göra men det är ett riktigt bra tips!

Efter man duschat på kvällen så kan man låta håret torka lite och sedan göra flätor (helst in/utbakade)
och dagen efter har man underbart lockigt hår. Det har ju funnits hur länge som helst men jag villa bara berätta om det för jag tycker det själv är så bra.

För t.e.x måste man inte krångla med lock/vågtång på morgonen, och man skadar heller inte håret lika mycket som man gör när man lockar det för värmen sliter en hel del på vårat hår.




Något jag alltid gör också (som kanske är självklart för vissa & andra inte)

det är att efter jag borstat tänderna osv osv, borstar jag håret ordentligt som man slipper vakna upp med ett alldeles för tovigt hår! Funkar perfekt för mig, nästan inga tovor alls när jag vaknar!

Jag kommer inte på så mycket mera tips så detta får räcka för den här gången!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om.. :p

jaja!


COMMENTS
Image and video hosting by TinyPic
Namn:
VIP?

Mail:

Din blogg:

Kommentar:

RSS 2.0